Groot Onderhoud en Cultuurprijs voor Cultureel Erfgoed

Plenaire bijeenkomst van het Groot Onderhoud

Op dinsdag 25 oktober kwam de cultureel-erfgoedsector samen in Mechelen voor een eerste Groot Onderhoud. FARO presenteerde er de kernresultaten van het onderzoekstraject PRISMA, veld- en toekomstanalyse cultureel erfgoed. Samen met de adviescommissie cultureel erfgoed ging de sector in werkgroepen het debat aan rond enkele cruciale beleidsuitdagingen. Op de website van FARO vindt u podcasts, video's, fotoreportages en presentaties van deze namiddag.

Cultuurprijs voor Cultureel Erfgoed

’s Avonds reikte Vlaams minister van Cultuur Joke Schauvliege de ‘Prijs van de Vlaamse Gemeenschap voor Cultureel Erfgoed’ uit aan tapis plein. De Cultuurprijzen Vlaanderen 2010-2011 zijn een blijk van erkenning voor organisaties of personen die het afgelopen jaar een opmerkelijke  bijdrage hebben geleverd aan het cultuurleven in Vlaanderen. Het volledige juryverslag vindt u op de website van Cultuurprijzen Vlaanderen.

• 04-11-2011
  • David Coppoolse (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)